Sila maklum, gambar-gambar di dalam Blog ini adalah hak tetap Agar-agar Kering Adamshoppe. Sebarang penggunaan semula tanpa kebenaran akan dikenakan tindakan undang-undang

Khamis, 22 April 2010

TERTIDO LA PULAKKKKKK

Mcm biasa,pas agar-agar direndam ngan air selama 4 jam...tibala giliran utk berendam ngan air panas lak...hihihi....reneh la pulak....tang reneh agar-agar bersama gula n gula batu ni la yg lama...kna buka api perlahan.Klu buka api kuat,abih meruap keluar....Bila dh buka api kecik ni,pepaham je lah kan...lamo bnarrrrr laaa...

Nk jd hal,kul 10.30 mlm start mereneh,kul 11-12 barula boleh nk tuang ke dlm acuan.Dah tu,kna tunggu lagi 2 jam,baru leh potong.

Sementara aku nunggu agar2 tu keras...(pas tunggu en.hubby makan nasi-abes bniaga nasi lemak smlm kul 11 mlm la jugak...),aku tidokan bebudak dulu.

Si abang senang je nak lenakan.bagi susu sebotol,lena la dia... Yang si adik ni la...nak kna eram dulu...tup2,ngan mama dia skali terlena....Adoiiilaaa....

Terjaga jerk dari lena aku yang xseberapa tu...trus kelam-kabut.Yela,agak dh pukul baper,nk potong agar2 lg,nk susun lg...Skali,en.hubby dh tlg setelkan suma...Hahahahaa,,,nasib darling la ye...Syg tertdo laaa...So,mlm semalam,disebabkn en.hubby dh setelkan agar2...kurangla ckit kja aku...bungkus sargon jelah...sargonnnn...?

Hmm,kt gerai nasi lemak kami,ada gak jual sargon...alaaa yg ada gula,nyior(kelapa parut),ngan tepung tuuu...xpe,next time aku bagi resepi....

Ni nak siapkan en.hubby g niaga lak...huhuhu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KAMI DI SINI

Kengkawan