Sila maklum, gambar-gambar di dalam Blog ini adalah hak tetap Agar-agar Kering Adamshoppe. Sebarang penggunaan semula tanpa kebenaran akan dikenakan tindakan undang-undang

Khamis, 13 Mei 2010

Hujan ooooo Hujan....


Salam di pg hari...
Xsampai ati aku nk tinggalkan blog ni x ber'hup date' buat sekian ari nyer...Walaupun agak bz la jugak kan....sampai ada kwn yg tya,mn p dlm 1mggu ni...hmmm,dh ada yg merindu...kikiki....

Almaklumlaaa...tempahan bln ni agak memberangsangkan...kan dh nk kenduri ni. Stok kt wakil2 pengedar pn aku xdan nk p cek lg.Xtau bila nk boleh p.Mggu ni nk kena p cari packing n setel katalog pengedar.Mggu dpn i/Allah dh leh publish...Hihihi...So,mmg xdanla klu aku nk p riki 1 P.Pinang nk setel stok.Hmmm...wahai wakil2,hrp dpt bersabar ye....

Tapi,tu la...Takut gak minggu ni xleh gak nk setel pa yg ptt.Cuaca skrg ni amatlah xmenentu.Mcm smlm...Around 8 a.m,panasnya amatlah terik...Xrs mcm pg kt umah aku ni...(walhal umah aku ni flora n fauna baik punya) Aku pun,bahagia xkira la...Cptla ckit agar2 aku kering.Cpt ckit aku nk setel yg len...Mn tau,tgh asyik mahsyuk dok msk lauk utk gerai nasi lemak kami ngn hubby tersyenta,dgq bunyi bumbungku ditimpa gerimis...tup tap tup tap...

Aku ngn en.hubby dgn kuasa saiya,berlari lbh laju dr cheetah agaknya...cm lipas kudung gak la myelamatkan agar2 km.nsb bk slmt...klu x,nangis gakla aku.dh ada kerangka yg tggu nk kutip ja.dibuatnya ditimpa hujan...rosak agar2 sekerangka....haiyooo...elok2 abes je km mengangkut...bruuuuummmm! HUJAN PUN TURUN DENGAN LEBATNYAAA....

Syukur,alhamdulillah...Km sekeluarga msh di bwh lindunganNya.Apa pn,hujan ni sbnrnya rahmat.Biarlah selebat mn,biarlah smpai bah satu Malaysia,ia tetap rahmat.Klu hujan biasa tu,rezeki kita,sumber air kita...Klu smpai banjir kilat tu...sndiri mau ingat...hahahaaa..apa yg Allah dh buat tu...ada la baiknya..Whatever happen,kita mesti positive dgn ketentuan Allah...Something better is coming.Xda yg buruk dr Allah.Buruk tu perangai kita jerk...yezzzza!

1 ulasan:

  1. Salam...dugaan yg kita tempuh mematangkan kita.Menjadikan kita lebih kuat dr dulu lebih cerdik dan akan buat kita lebih berjaya.Percayalah...later bila dh berjaya..segala yg kita lalui ini menjadi memori paling manis...dalam dunia perniagaan. Akak yakin...tapak2 ini adalah kejayaan hari ESOK..Good Luck..

    BalasPadam

KAMI DI SINI

Kengkawan